HOTĂRÂRE privind însuşirea de către Consiliul local al Comunei Ciugud a Procedurii operaţionale privind casarea autovehiculelor uzate

01.08.2023    Noutăți    Primăria Comunei Ciugud

 

HOTĂRÂRE

                        privind însuşirea de către Consiliul local al Comunei Ciugud a Procedurii operaţionale privind casarea autovehiculelor uzate

 

Consiliul local al comunei Ciugud, întrunit în şedinţă ordinară în data de 28.06.2023;

Luând în dezbatere:

  • Referatul de aprobare şi Proiectul de hotărâre privind însuşirea de către Consiliul local al Comunei Ciugud a Procedurii operaţionale privind casarea autovehiculelor uzate, iniţiat de primarul comunei Ciugud;
  •  Raportul de specialitate nr. 4499/27.06.2023 al Compartimentului Juridic;

  -   Raportul de avizare al Comisiei nr. 1 - Prognoze economico-sociale, studii, buget, finanțe, servicii publice, administrarea domeniului public și privat al comunei, comerț, agricultură, amenajarea teritoriului și urbanism, realizarea lucrărilor publice, ecologie, protecția mediului înconjurător și turism, gospodărie comunală, servicii și comerț;

Văzând: 

  • Cererea de înscriere depusă de către UAT Comuna Ciugud în cadrul Programului privind casarea autovehiculelor uzate iniţiat de către AFM- Administraţia Fondului pentru Mediu;
  • Hotărârea Consiliului local al Comunei Ciugud nr. 57/26.04.2023 referitoare la participarea Comunei Ciugud în cadrul programului privind casarea autovehiculelor uzate, gestionat de către Ministerul Mediului prin Administraţia Fondului pentru Mediu;

                 Luând în considerare faptul că a fost aprobată asigurarea şi susţinerea din bigetul local a contribuţiei Comunei Ciugud, în cuantum de 18000 lei, pentru un număr estimat de 30 de autovehiculele;

             Ținând cont de prevederile:

-  art. 6 alin. (1) lit. h din Ordinul nr. 2261/2022 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, cu modificările şi completările ulterioare;

- Ordinul nr. 864 din 30 martie 2023 pentru modificarea anexei la Ordinul Ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2261/2022 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate;

- art. 14 din legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare;

            - OSGG nr. 600/2018 privind aprobarea codului controlului intern managerial al entităţilor publice;

-  art. 129 alin.(2) lit.d) coroborat cu prevederile alin.(7) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare;

            În temeiul art. 196 alin.(1) lit.a) din O.U.G. nr.57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare:

 

HOTĂRĂŞTE

 

Art.1. Se însuşeşte de către Consiliul local al UAT Comuna Ciugud Procedura operaţională privind casarea autovehiculelor uzate identificată cu cod PO-03.12, parte integrantă din prezenta hotărâre.

            Art.2. Se împuternicește primarul comunei Ciugud Damian Gheorghe de punerea în aplicare a prevederilor prezentei hotărâri.

Art.3.  Hotărârea poate fi contestată potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004.

Art.4.  Prezenta hotărâre se comunică:

- Instituţiei Prefectului judeţul Alba;

- Compartimentului Achiziții Publice, Investiții și Relații Publice;

- Compartiment Juridic;

- Compartiment Financiar-Contabil;

- Primarului comunei Ciugud;

- un exemplar la dosar.

 

Preşedinte de şedinţă                                         Contrasemnează secretar general

 

 

Ciugud, 28.06.2023

Nr.90

Prezenta hotărâre a fost adoptată cu un număr de 13 voturi favorabil exprimate care  reprezintă 100% din numărul consilierilor în funcţie

 

 

 

COMUNA CIUGUD

PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂ

Ediția           [1]

Revizia         [0]

Procedură operaţională privind casarea autovehiculelor uzate

 

 Cod: PS – PO0312

Exemplar nr. [1]

 

Aprob

Primarul Comunei Ciugud

Gheorghe Damian

 

Procedură de sistem privind casarea autovehiculelor uzate

Cod: PO – PO 03 12

Ediția [1]      Revizia [0]      Data [21.06.2023]

 

Avizat

Președinte Comisia de Monitorizare

Primar

Gheorghe Damian

 

 

 

 

Elaborat

Cons. Jur. Sularia Patricia Alexandra

 

 

Verificat

Responsabil compartiment

Secretar Ciorgovean Maria

 

 

 

PROCEDURĂ OPERAŢIONALĂ

 

 

PRIVIND CASAREA AUTOVEHICULELOR UZATE

COD PO-03.12

 

 

 

Elemente privind responsabilii/ operaţiunea

Nume, prenume

Funcţia

Data

Semnătura

1

Verificat și avizat

 

Preşedinte Comisie de monitorizare SCIM

 

 

2

Elaborat

Sularia Patricia

Consilier juridic

21.06.2023

 

 

 

 

Cuprins

Numărul

componentei

Denumirea componentei în cadrul procedurii de sistem

Pagina

 

1

Cuprins

 

 

2

Scop

 

 

3

Domeniul de aplicare

 

 

4

Documente de referinţă

 

 

5

Definiţii şi abrevieri

 

 

6

Descrierea activităţii sau procesului

 

 

7

Responsabilităţi

 

 

8

Formular de evidență a modificărilor

 

 

9

Formular de analiză a procedurii

 

 

10

Formular de distribuire a procedurii

 

 

11

Anexe

 

 

 

  1. Scop
    • Prezenta procedură este elaborată în conformitate cu dispozițiile actelor normative din domeniu în vigoare;
    • Descrie activităţile desfăşurate în vederea îmbunătăţirii calităţii mediului prin casarea autovehiculelor uzate şi finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu acordată pentru fiecare autovehicul uzat cu o vechime egală sau mai mare de 15 ani, în schimbul predării spre casare a acestuia..
    • Constituie un suport informativ având rolul de a furniza persoanelor interesate informaţii esenţiale privind derularea Programului privind casarea autovehiculelor uzate.
    • Procedura descrie etapele şi documentele necesare pentru realizarea activităţii.
    • Sprijină auditul şi/sau alte organisme în acţiuni de auditare şi/sau control, iar pe coordonatorul grupului special de lucru, în luarea unor decizii.

 

 

  1. Domeniul de aplicare

 

  • Procedura reglementează etapele necesare derulării activităţii în vederea depunerii documentelor şi obţinerea unui stimulent pentru casare constituit din 2400 lei finanţare acordată de către AFM şi 600 de lei finanţare suportată din bugetul local.
  • Prezenta procedură se aplică de către compartimentele care sunt implicate în derularea activităţilor ce constituie aplicarea prevederilor Ordinului Ministerului Mediului Apelor şi Pădurilor nr. 2261/2022, constituind aprobarea Ghidului de finanaţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, cu modificările şi completările ulterioare.
  • Compartimentele care sunt implicate în derularea programului privind casarea autovehiculelor uzate sunt:
  • Compartimentul Juridic
  • Compartiment Achiziţii Publice şi Investiţii
  • Compartiment Financiar-Contabil

 

  1. Documente de referinţă

 

 

3.1. Legislația națională:

 

3.1.1. Constituția României.

3.1.2. Ordinul nr. 2261/2022 privind aprobarea Ghidului de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate.

3.1.3. Art.86 din OUG 57/2019 privind Codul Administrativ.

3.1.4. HG nr. 635/2022 privind procedura de consultare a structurilor asociative ale autorităților administrației publice locale la elaborarea proiectelor de acte normative.

3.1.5. Legea nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a autovehiculelor și a vehiculelor scoase din uz, cu modificările și completările ulterioare.

3.1.6. Ordonanță de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare.

3.1.7. Art. 2552 și art. 2553 din Legea nr. 287/2009 privind Codul Civil, republicata , cu modificările și completările ulterioare privind calcularea în conformitate cu termenele stabilite.

3.1.8. Ordin nr. 864 din 30 martie 2023 privind modificarea anexei la Ordinul ministerului mediului, apelor și pădurilor nr. 2.261/2022 pentru aprobarea Ghidului de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate.

 

3.3. Alte documente de referință:

- OSGG nr. 600/2018 privind aprobarea codului controlului intern managerial al entităților publice; -

 

  1. Definiţii şi abrevieri

4.1. Definiţii

 

Nr.

Crt

Termenul

Definiția și/sau, dacă este cazul, actul care definește termenul     

1

Entitate publică

autoritate publică, instituţie publică, companie/societate naţională, regie autonomă, societate la care statul sau o unitate administrativ-teritorială este acţionar majoritar, cu personalitate juridică, care utilizează/administrează fonduri publice şi/sau patrimoniu public.

2

Procedură documentată

modul specific de realizare a unei activități sau a unui proces, editat pe suport de hârtie sau în format electronic; procedurile documentate pot fi proceduri de sistem şi proceduri operaţionale

3

Procedura de sistem (procedura generală)

- descrie un proces sau o activitate care se desfăşoară la nivelul entității publice aplicabil (aplicabilă) majorității sau tuturor compartimentelor dintr-o entitate publică

4

Procedura operațională (de lucru )-

Prezentarea detaliată, în scris, a tuturor paşilor ce trebuie urmaţi, modalităţile de lucru şi regulile de aplicat pentru realizarea activităţilor şi acţiunilor, respectiv activităţile de control implementate, responsabilităţile şi atribuţiile personalului de conducere şi de execuţie din cadrul entităţii publice;

5

Ediție în cadrul unei proceduri formalizate -

Forma iniţială sau actualizată, după caz, a unei proceduri formalizate, aprobată şi difuzată;

6

Aplicație informatică

software administrat și pus la dispoziție gratuit de către Administrația Fondului pentru Mediu, prin intermediul căruia este gestionat Programul, fiind structurat pe două module, dedicate unităților administrativ- teritoriale și persoanelor fizice;

7

Autoturism

autovehicul aparţinând categoriei de folosință M1, conceput și construit pentru transportul de pasageri și care are, în afara locului conducătorului, cel mult 8 locuri pe scaune, conform RNTR 2;

8

Autoutilitară ușoară

- autovehicul aparținând categoriei de folosință N1, conceput și construit pentru transportul de mărfuri, având o masă maximă ce nu depășește 3,5 tone, conform RNTR 2, inclusiv cel în al cărui certificat de înmatriculare este înscrisă sintagma "automobil mixt" (autovehicul destinat prin construcție transportului simultan de persoane şi mărfuri în compartimente separate);

9

Autospecială/autospecializată ușoară -

autovehicul aparținând categoriei de folosință M1 ori N1, destinat transportului de pasageri sau de mărfuri și care îndeplinește o funcție specifică ce necesită adaptări ale caroseriei și/sau echipamente speciale, având o masă maximă ce nu depășește 3,5 tone, conform RNTR 2;

10

Autovehicul uzat-

orice autoturism, microbuz, autoutilitară ușoară sau autospecială/auto specializată ușoară, care îndeplinește cumulativ condițiile prevăzute la art. 10, conform Ghidului de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate;

11

Microbuz

autovehicul aparținând categoriei de folosință M2 sau M3, conceput si construit pentru transportul de pasageri si care are, în afara locului conducătorului, cel mult 22 de locuri pe scaune sau în picioare , conform RNTR 2;

12

Beneficiar

proprietarul autovehiculului uzat, solicitant de finanțare, care a încheiat contract de finanțare cu delegatul; - îndeplinește criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 9, respectiv art. 10 conform Ghidului de finanțare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate. - își exprimă acordul pentru participarea în Program prin intermediul solicitantului în a cărui evidență fiscală figurează autovehiculul uzat pe care se obligă să îl caseze și să îl radieze din circulație; - se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare; - se angajează să predea spre casare autovehiculul uzat cu care participă în Program și să îl radieze din circulație, în schimbul stimulentului pentru casare;

13

Cerere de înscriere

formularul prevăzut în anexa nr.1 la prezentul ghid, care este completat de solicitant in vederea încheierii contractului de delegare si este depus in cadrul unei sesiuni de înscriere

14

Cerere de virament

- formularul prevăzut in anexa nr.3 la prezentul ghid, care este completat de delegat in vederea transferului in contul sau, din contul finanțatorului, a finanțării aprobate;

15

Colector autorizat

operator economic cu personalitate juridică sau entitate fără personalitate juridică autorizată să desfășoare activități de colectare, colectare și tratare a vehiculelor scoase din uz, potrivit prevederilor Legii nr. 212/2015 privind modalitatea de gestionare a vehiculelor și a vehiculelor scoase din uz, cu modificările şi completările ulterioare.

16

Contract de finanțare

actul juridic încheiat între delegat si beneficiar, în baza căruia se acorda stimulentul pentru casare, sub rezerva îndeplinirii obligațiilor și respectării termenelor stabilite în cuprinsul acestuia, conform modelului orientativ prevăzut în anexa nr.5 la prezentul ghid;

17

Contract de delegare

actul juridic în baza căruia Administrația Fondului pentru Mediu virează delegatului finanțarea aprobata si transmite acestuia dreptul de a exercita atribuții de analiza/evaluare, implementare și monitorizare a proiectului finanțat, în vederea îndeplinirii pe plan local a scopului Programului, prevăzut în anexa nr.2 la prezentul ghid;

18

Dosar de decontare

cererea de decontare însoțită de documentația prevăzută în ghidul de finanțare care trebuie depusă de către solicitant în vederea plății de AFM a sumelor acordate cu titlu de finanțare;

19

Contribuție proprie

– suma de 600 lei, parte a stimulentului pentru casare, susținută din surse proprii de către delegat;

20

Criterii de eligibilitate

condiții care trebuie îndeplinite cumulativ pentru obținerea finanțării sau a stimulentului pentru casare si care vizează, după caz, solicitantul de finanțare , solicitantul de finanțare și autovehiculul uzat;

21

Delegat

solicitantul căruia i-a fost aprobată cererea de înscriere depusă în cadrul Programului și care a încheiat contract de delegare cu Administrația Fondului pentru Mediu;

22

Raport de finalizare

– documentul înaintat Administrației Fondului pentru Mediu de către delegat, in cuprinsul căruia sunt prezentate activitățile derulate în cadrul Programului, costurile acestora și rezultatele obținute;

23

Solicitant

unitate administrativ – teritorială organizată la nivel de comună, oraș municipiu , astfel cum este definita prin Ordonanța de urgentă a Guvernului nr.57/2019, cu modificările și completările ulterioare, sau subdiviziunea administrativ - teritorială a municipiului București, care depune cererea de înscriere in Program în condițiile prezentului ghid pentru încheierea contractului de delegare și virarea de casarea AFM a sumei de 2.400 lei pentru fiecare autovehicul uzat estimat a face obiectul acordării stimulentului pentru casare;

24

Solicitantul de finanțare

persoană fizica, deținătoare a dreptului de proprietate asupra unui autovehicul uzat definit la lit.e), pe care se angajează sa îl predea spre casare și să îl radieze din circulație , în schimbul stimulentului pentru casare;

25

Stimulent pentru casare

sumă nerambursabilă în cuantum de 3.000 acordată beneficiarului care a predat spre casare și a radiat din circulație și din evidența fiscală a delegatului un autovehicul uzat; stimulentul pentru casare este constituit din suma de 2.400 lei alocată din Fondul pentru mediu și 600 lei susținută din surse proprii de către delegat;

26

Termenul de "zi" sau "zile"

reprezintă zi calendaristică ori zile calendaristice, dacă nu se specifică altfel; documentele şi actele solicitate prin ghid pot fi utilizate şi în data eliberării lor, cu excepția unor prevederi contrare, cuvintele la forma de singular includ şi forma de plural și viceversa, acolo unde acest lucru este permis de context.

27

AFM -

Administrația Fondului pentru Mediu

28

RNTR 2

Reglementările privind omologarea de tip și eliberarea cărții de identitate a vehiculelor rutiere, precum și omologarea de tip a produselor utilizate la acestea - RNTR 2, aprobate prin Ordinul ministrului transporturilor, infrastructurii și comunicațiilor nr. 2.224/2020;

29

UAT

unitate administrativ-teritorială sau subdiviziune administrativ-teritorială a municipiului Bucureșt

 

4.2. Abrevieri

 

EP – Entitate publică

PS - Procedură de sistem

PO- Procedură operaţională

HG – Hotărâre de Guvern

E- Elaborare

V- Verificare

A-aprobare

Ap.- Aplicare

Ah.- Arhivare

HCL- Hotărârea Consiliului Local

AFM- Administraţia Fondului pentru Mediu

 

  1. Descrierea activității sau procesului

 

5.1. Generalităţi

 

Scopul Programului îl constituie îmbunătăţirea calităţii mediului prin casarea autovehiculelor uzate, având caracter multianual şi se aplică la nivel naţional.

Obiectul Programului constă în finanţarea nerambursabilă din Fondul pentru mediu acordată pentru fiecare autovehicul uzat cu o vechime egală sau mai mare de 15 ani, în schimbul predării spre casare a acestuia.

Indicatorul de performanţă şi eficienţă a Programului îl reprezintă numărul de autovehicule uzate casate.

Finanţarea Programului se realizează din veniturile Administraţiei Fondului pentru Mediu în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţiei prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii.

 

5.2. Documente utilizate

 

-Hotărârea Consiliului local Ciugud din care rezultă acordul cu privire la participarea în cadrul Programului, cuantumul contribuţiei proprii, numărul de autovehicule estimat a face obiectul acordării stimulentului pentru casare;

-Actul de identitate al reprezentantului legal sau, după caz, al împuternicitului solicitantului, în termen de valabilitate la dta depunerii cererii;

-Actul de identitate al solicitantului de finanaţre- copie semnată “conform cu originalul”;

-Actele de proprietate ale autovehicului (cartea de identitate/certificatul de înmatriculare sau alte documente care atestă dreptul de proprietate, copii semnate conform cu originalul);

-Certificat de atestare fiscală emis de organul fiscal central (ANAF) privind plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat;

-Dovada radierii din circulaţie emisă de către DRPCIV (Direcţia generală Permise de Conducere şi Înmatriculări);

Dovada radierii din evidenţele fiscale a autovehiculului uzat emis de către UAT Ciugud;

Extras de cont/cod IBAN vizat de banca pentru contul deschis pe numele solicitantului de finanaţre;

-Cont deschis la Trezoreria statului pentru virarea sumei primite de la Adinistraţia Fondului de Mediu- cod/indicator bugetar 21.43.02.20- alte subvenţii primite de la adminitraţia centrală pentru finanţarea unor activităţi;

 

5.3. Resursele financiare

 

Finanţarea programului se realizează din veniturile Fondului pentru Mediu, în limita creditelor de angajament şi bugetare prevăzute cu această destinaţie prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii;

Finanţarea acordată din Bugetul local al Comunei Ciugud este în valoare de 600 lei/autovehicul.

Finanţarea acordată din bugetul Administraţiei Fondului pentru Mediu este în valoare de 2400 lei/autovehicul.

 

5.4. Etapele programului

5.4.1. Etapele Programului conform Ordinului nr. 2261/2022 privind Ghidul de finanaţare a Programului privind casarea autovehiculelor uzate, cu modificările şi completările ulterioare.

 

  1. Etapele Programului conform Ordinului nr. 2261/2022, cu modificările şi completările ulterioare sunt următoarele:

a)publicarea pe pagina de internet a AFM a ghidului de finanţare, a anunţului de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanţi şi a sumelor alocate;

b)depunerea cererilor de înscriere şi a documentelor prevăzute la art. 11 de către UAT în aplicaţia dedicată;

c)publicarea rezultatelor analizei şi încheierea contractelor de delegare;

d)publicarea listei UAT care au încheiat contracte de delegare;

e)publicarea pe pagina de internet a AFM a anunţului de deschidere a sesiunii de înscriere pentru solicitanţii de finanţare şi a sumelor alocate;

f)înscrierea în aplicaţie a solicitanţilor de finanţare care au domiciliul în raza UAT din lista menţionată la lit. d), în limita bugetului prevăzut în contractul de delegare;

g)transmiterea de către AFM a solicitărilor de finanţare către UAT, pe baza înscrierilor efectuate potrivit lit. f);

h)derularea Programului conform procedurilor interne adoptate de UAT;

i)monitorizarea proiectelor.

 

  1. Pentru a participa în cadrul programului, solicitantul de finanţare are următoarele obligaţii:

 

a)să se asigure că UAT în raza căreia îşi are domiciliul şi unde este înregistrat autovehiculul uzat participă în cadrul Programului, prin consultarea paginii de internet a AFM;

b)să respecte procedura internă elaborată la nivelul UAT, conform alin. (2);

c)să încheie contractul de finanţare cu UAT;

d)să caseze şi să radieze din circulaţie autovehiculul uzat, ulterior semnării contractului de finanţare;

e)să se asigure că respectă condiţiile pentru a beneficia de stimulentul pentru casare.

 

 

5.4.2. Criterii de eligibilitate

 

5.4.2.1 Criterii de eligibilitate a solicitantului de finanţare

 

(1)Este considerat eligibil solicitantul de finanţare care, la data solicitării stimulentului pentru casare, îndeplineşte următoarele condiţii:

a)este persoană fizică cu domiciliul pe raza teritorială a delegatului;

b)deţine în proprietate un autovehicul uzat înmatriculat pe numele său de cel puţin 5 ani şi se află în evidenţele fiscale ale UAT delegat, cu excepţia persoanei fizice care a devenit proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale;

c)nu este înregistrat cu obligaţii restante de plată a taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul de stat şi bugetul local, conform prevederilor legale în vigoare;

d)nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru acelaşi autovehicul uzat cu care participă în Program;

e)nu este condamnat pentru infracţiuni împotriva mediului, prin hotărâre judecătorească definitivă;

f)se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;

g)se angajează că nu va achiziţiona un autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare.

 

(2)În situaţia în care solicitantul de finanţare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, acesta va depune la delegat declaraţia pe propria răspundere conform căreia autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât şi pentru proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024.

(3)În situaţia în care autovehiculul uzat este deţinut în coproprietate, solicitantul de finanţare va depune la delegat şi acordul scris al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului.

 

5.4.2.2 Criterii de eligibilitate a autovehiculului uzat

 

 

Este considerat eligibil autovehiculul care îndeplineşte cumulativ următoarele condiţii:

a)este înregistrat în evidenţele fiscale ale delegatului;

b)la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;

      c)are norma de poluare Euro 3 şi/sau inferioară;

d)conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.

 

5.4.3. Înscrierea solicitantului de finanţare în aplicaţie

 

(1)Înscrierea solicitanţilor de finanţare se face în aplicaţia informatică, la o dată ulterioară publicării listei menţionate la art. 17 alin. (5) şi menţionată în comunicatul emis de AFM.

(2)Se pot înscrie doar solicitanţii de finanţare care au domiciliul în raza delegaţilor cuprinşi în lista menţionată la art. 17 alin. (5), în limita sumelor prevăzute în contractul de delegare.

(3)Înscrierea solicitanţilor de finanţare se face doar prin completarea unor câmpuri predefinite ale aplicaţiei informatice. Documentele care atestă eligibilitatea vor fi transmise de solicitantul de finanţare către delegat, ulterior înscrierii, conform procedurii şi termenelor stabilite de aceasta.

(4)Un solicitant de finanţare se poate înscrie o singură dată în cadrul unei sesiuni, pentru casarea uneia sau mai multor autovehicule uzate.

(5)După finalizarea înscrierii, AFM transmite delegaţilor lista solicitanţilor de finanţare care solicită stimulentul pentru casare, prin poşta electronică.

 

 

5.4.4. La nivelul UAT Ciugud

 

Depunerea documentelor care atestă eligibilitatea conform Ordinului pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2261/2022 de către solicitantul de finanţare către delegat, UAT Ciugud se va face ulterior înscrierii în aplicaţia informatică a AFM, aprobării de către AFM şi transmiterii solicitărilor către UAT Ciugud.

Solicitanţii de finanţare vor depune la registratura Primăriei Comunei Ciugud o cerere de finanţare, însoţită de următoarele documente:

 

Etapa I

 

  • Carte de identitate
  • Carte identitate autovehicul şi certificat de înmatriculare
  • Certificat de atestare fiscală buget local (fără datorii)
  • Certificat de atestare fiscală buget de stat (fără datorii)
  • Cazier judiciar
  • Declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte următoarele:

-Solicitantul de finanţare nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024;

-Solicitantul de finanţare se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;

-Solicitantul de finanţare se angajează că nu va achiziţiona un autovehicul cu norma de poluare euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;

 

      Etapa II

 

  • Dovada radierii din circulaţie emisă de către DRPCIV (Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări)
  • Dovada radierii din evidenţele fiscale a autovehicului uzat emis de către UAT Ciugud;
  • Certificat de distrugere emis de către centrele autorizate de casare a autovehiculelor din care să rezulte că la data predării spre casare autovehiculul avea componenetele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație;
  • Extras de cont/cont IBAN vizat de banca pentru contul deschis pe numele solicitantului cont în care va fi virat stimulentul pentru casare.

 

Daca solicitantul de finanțare este proprietar ca urmare a partajului judiciar sau a dezbaterii procedurii succesorale, va depune împreună cu cererea:

 

Etapa I

 

  • Carte de identitate
  • Carte identitate autovehicul şi certificat de înmatriculare
  • Certificat de atestare fiscală buget local (fără datorii)
  • Certificat de atestare fiscală buget de stat (fără datorii)
  • Cazier judiciar
  • Copie certificat de moștenitor sau copie act de partaj sau sentință judecătorească – conform cu originalul ;
  • Declaraţie pe propria răspundere din care să rezulte următoarele:

-     Solicitantul de finanţare nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020-2024;

-Solicitantul de finanţare se angajează să predea spre casare şi să radieze din circulaţie şi din evidenţele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;

-Solicitantul de finanţare se angajează că nu va achiziţiona un autovehicul cu norma de poluare euro 5 şi/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;

 

Etapa II

 

  • Dovada radierii din circulaţie emisă de către DRPCIV (Direcţia Generală Permise de Conducere şi Înmatriculări)
  • Dovada radierii din evidenţele fiscale a autovehicului uzat emis de către UAT Ciugud;
  • Certificat de distrugere emis de către centrele autorizate de casare a autovehiculelor din care să rezulte că la data predării spre casare autovehiculul avea componenetele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație;
  • Extras de cont/cont IBAN vizat de banca pentru contul deschis pe numele solicitantului cont în care va fi virat stimulentul pentru casare.

 

În situația în care autovehiculul uzat este deținut în coproprietate, solicitantul de finanțare va depune împreună cu cererea, la UAT Ciugud următoarele:

 

Etapa I

  • Carte de identitate
  • Carte identitate autovehicul şi certificat de înmatriculare
  • Certificat de atestare fiscală buget local (fără datorii)
  • Certificat de atestare fiscală buget de stat (fără datorii)
  • Cazier judiciar
  • Acordul scris(declarație pe propria răspundere) al coproprietarilor privind participarea în cadrul Programului;
  • Declarație notarială pe propria răspundere ce va cuprinde următoarele: - Solicitantul de finanțare nu a obținut și nu este pe cale să obțină finanțare prin proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020—2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020—2024, pentru același autovehicul uzat cu care participă în Program;
  • Solicitantul de finanțare se angajează să predea spre casare și să radieze din circulație și din evidențele fiscale autovehiculul uzat pentru care solicită stimulentul pentru casare;
  • Solicitantul de finanțare se angajează că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 5 și/sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare;
  • Autovehiculul uzat nu a fost folosit de coproprietari/fostul proprietar atât în cadrul Programului, cât și pentru proiecte ori programe finanțate din alte fonduri publice, fonduri comunitare, inclusiv prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto național 2020—2024 sau prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante și eficiente din punct de vedere energetic, 2020—2024;

 

Etapa II

 

  • Dovada radierii din circulație emisă de către DRPCIV(Direcția Generală Permise de

Conducere și Înmatriculări);

-Dovada radierii din evidențele fiscale a autovehiculul uzat emis de către UAT Ciugud;

-Certificat de distrugere emis de către centrele autorizate de casare a autovehiculelor din care să rezulte că la data predării spre casare autovehiculul avea componentele esențiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, șasiu, precum și echipamente electronice de gestionare a funcțiilor autovehiculului și dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricație;

-Extras de cont/Cod IBAN vizat de banca pentru contul deschis pe numele solicitantului, cont în care vor va fi virat stimulentul pentru casare.

Analiza documentelor depuse de solicitanţi în vederea încheierii contractului de finanţare se va face de către comisia numită în acest sens de către reprezentantul legal al UAT Ciugud, formată din:

  • Reprezentant Compartiment Achiziţii Publice şi Investiţii;
  • Reprezentant Compartiment Juridic;
  • Reprezentant Compartiment Financiar Contabil;

 

Comisia anterior menţionată se întruneşte de două ori pe saptamână sau ori de câte ori este nevoie, pentru analizarea solicitărilor depuse. Rezultatul întrunirii se va consemna într-un proces verbal.

 

5.4.5. Activitatea comisiei va fi următoarea:

 

Publicarea pe pagina de internet a Primăriei Comunei Ciugud şi a procedurii interne privind participarea solicitanţilor de finanţare în cadrul programului se va face de către Compartimentul Juridic şi Compartimentul Achiziţii Publice şi Investiţii.

 

Etapa I

  1. Preluarea cererilor de finanţare de la Registratura UAT Comuna Ciugud se va face de către Compartimentul Juridic.
  2. Verificarea aprobării listei transmise UAT-ului de către AFM privind solicitanţii înscrişi se va face de către comisia constituită potrivit punctului. 5.4.4.
  3. Verificarea existenţei documentelor şi îndeplinirea criteriilor de eligibilitate prevăzute în Ordinul pentru modificarea anexei la Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 2261/2022 se va face de către comisia constituită potrivit punctului. 5.4.4.
  4. Stabilirea rezultatului verificării eligibilităţii documentelor va fi făcută de către comisia constituită potrivit punctului. 5.4.4.
  5. Comunicarea rezultatului şi a condiţiilor ce trebuie îndeplinite pentru încheierea contractului de finanţare se va face de către comisia constituită potrivit punctului. 5.4.4.

 

Etapa II

 

  1. Întocmirea contractului de finanţare

 

UAT Comuna Ciugud încheie contractul de finanţare doar cu solicitanţii de finanţare care:

-sunt menţionaţi în lista transmisă de către AFM conform art. 18 alin. 5 din Ordinul nr. 2261/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

-întrunesc criteriile de eligibilitate prevăzute la art. 9 din Ordinul nr. 2261/2022 cu modificările şi completările ulterioare.

-îşi exprimă acordul privind participarea în program

-deţin autovehicule uzate ce întrunesc condiţiile de eligibilitate prevăzute la art. 10 din Ordinul nr. 2261/2022 cu modificările şi completările ulterioare.

-UAT Comuna Ciugud încheie contracte de finanţare potrivit Hotărârii Consiliului local nr. 57/26.04.2023.

 

  1. Completarea Registrului privind contractele încheiate se va face de către Compartimentul Achiziţii Publice şi Investiţii.

 

  1. Semnarea contractelor de finanţare:

-Verificarea documentelor în copie ataşate cererii cu documentele originale se va face de către Compartimentul Juridic

-Semnare contract de finanţare şi comunicarea activităţilor pentru implementarea şi finalizarea contractului.

 

Etapa III

 

Programare şi efectuare plată:

 

UAT Comuna Ciugud acordă suma de 3000 de lei, cu titlu de stimulent pentru casare, numai după:

-încheierea contractului de finanţare cu solicitantul stimulentului

-casarea autovehicului uzat, numai prin intermediul colectorilor autorizaţi

-radierea autovehicului uzat din circulaţie şi din evidenţa fiscală a delegatului

 

După casarea autovehicului, radierea din circulaţie şi din evidenţele fiscale, beneficiarul va prezenta, în original, următoarele documente:

-dovada radierii din circulaţie emisă de autorităţile competente

-dovada radierii din evidenţele fiscale a autovehicului uzat emis de către UAT Comuna Ciugud

-adeverinţă emisă de către centrele autorizate de casare a autovehiculelor din care să rezulte că, la data predării spre casare autovehicului avea componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehicului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.

-extras de cont/cod IBAN vizat de banca pentru contul deschis pe numele solicitantului, cont în care va fi virat stimulentul pentru casare

-se întocmesc documentele de plată

-se arhivează dosarul de finanţare pentru fiecare solicitant conform Ordinului nr. 2261/2022 cu modificările şi completările ulterioare şi a legislaţiei aplicabile

 

Transferul sumelor aferente finanţării se va face în conturile personale indicate de solicitanţi numai după prezentarea documentelor menţionate în prezenta procedură şi în Ordinul nr. 2261/2022, cu modificările şi completările ulterioare.

 

 

  • Monitorizarea

 

            Monitorizarea în cadrul programului se desfăşoară pe întrega perioadă de derulare a contractului de delegare şi finanţare şi are ca obiect verificarea prin sondaj, în colaborare AFM şi UAT Ciugud (delegat) a modului de îndeplinire a obligaţiei de casare şi radiere din circulaţie şi din evidenţa fiscală a UAT Ciugud a autovehiculelor pentru care s-a acordat stimulentul pentru casare, precum şi a respectării interdicţiei achiziţiei unui autoturism cu norma de poluare Euro 5 şi/sau inferioară de către beneficiari.

            La nivelul UAT Ciugud monitorizarea se va realiza prin Compartimentul Financiar-Contabil care va verifica respectarea condiţiilor impuse prin legislaţia aplicabilă-

            Toate noutăţile, completările şi modificările survenite în prezenta procedură, precum şi a legislaţiei aplicabile vor fi publicate pe site-ul Primăriei Comunei Ciugud www.primariaciugud.ro

 

 

5.6 Resurse utilizate

 

5.6.(1).Resurse materiale: calculator, conexiune internet, e-mail, semnătură electronică, calificată,bazată pe un certificat calificat pentru semnătură electronică,etc.

 

5.6.(2).Resurse umane: funcționar public de executie din cadrul compartimentelor desemnate pentru implementarea prevederilor legale.

 

5.6.(3). Resurse financiare: cheltuieli de personal si alte cheltuieli

 

  1. Responsabilităţi

 

6.1. Primarul

Emite actul administrativ privind desemnarea comisiei de analiză de la nivelul UAT Ciugud.

 

 

6.3. Administratorul paginii de internet a instituției

(1) răspunde de publicarea și menținerea pe pagina de internet www.primariaciugud.ro a tuturor informaţiilor referitoare la derularea programului privind casarea autovehiculelor uzate.

 

6.4. Responsabilități cu privire la protecția datelor cu caracter personal

UAT Ciugud răspunde, în condiţiile legii pentru gestionarea datelor cu caracter personal aparţinând persoanelor participante în cadrul Programului, pe care aceasta le prelucrează.

Prin transmiterea cererii de înscriere şi încheierea contractului de delegare şi/sau finanţare solicitantul declară că este de acord cu privire la gestionarea şi prelucrarea de către UAT Ciugud a tuturor datelor şi informaţiilor furnizate, precum şi cu privire la transmiterea acestora către terţe instituţii sau persoane juridice în vederea verificării îndeplinirii tuturor obligaţiilor şi clauzelor prevăzute în prezentul ghid sau în scopul elaborării de situaţii şi statistici.

 

  1. Formular evidență modificări procedură

Nr.

crt.

Ediţie

Data ediției

Revizie

Data reviziei

Nr. pagină modificată

Descriere modificare

Semnătură conducător compartiment

1

2

3

4

5

6

7

8

1

1

26.06.2023

 

 

 

 

 

 

  1. Formular de analiză a procedurii

Nr. crt.

Compartiment

Nume și prenume conducător

compartiment

Funcția

Înlocuitor de drept sau delegat

Aviz favorabil

Aviz nefavorabil

Semnătură

Data

Observații

Semnătură

1

Conducere

 

Primar

 

 

26.06.2023

 

 

2

Conducere

 

Viceprimar

 

 

26.06.2023

 

 

3

Conducere

 

Secretar general

 

 

26.06.2023

 

 

4

Consilier primar

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

5

Financiar-contabilitate

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

6

Achiziții publice şi investiţii

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

7

Registru agricol şi fond funciar

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

8

Stare civilă,resurse umane şi relaţii cu publicul

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

9

Urbanism

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

10

Cadastru

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

11

Juridic

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

12

Asistenţă socială

 

 

 

 

 

 

 

13

Administrator public

 

 

 

 

 

 

 

14

Asistent medical comunitar

 

 

 

 

26.06.2023

 

 

 

  1. Formular de distribuire a procedurii

Nr. exemplar

Compartiment

Nume şi prenume

Data primirii

Semnătura

Data

Retragerii procedurii înlocuite

Semnătura

Data intrării în vigoare

1

2

3

4

5

6

7

8

Exemplarul nr. 1 (originalul) se păstrează la Comisia de Monitorizare, în cazul procedurilor de sistem și la compartimentul inițiator, în cazul procedurilor operaționale

1

Primar

 

 

 

 

 

 

2

Viceprimar

0